هم اکنون سفر به کدام شهرها مجاز است؟

آمار ابتلا به بیماری منحوس کرونا در بسیاری از شهر ها و استان های کشور نسبت به ماه های اردیبهشت و خرداد بسیار افزایش پیدا کرده است و این اتفاق ناشی از جدی گرفته نشدن پروتکل های بهداشتی توسط عموم مردم و هم چنین افزایش مراسمات دورهمی اعم از عروسی ها، تولد، مسافرت و...می باشد از این رو محدودیت های تردد نسبت به قبل بسیار جدی تر و سرسختانه تر شده است و خروج از شهر های قرمز و ورود به شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت های زیادی همراه است. در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با شهر های قرمز، نارنجی، زرد، آبی و...ندارید با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامعی در این رابطه دست پیدا کنید.

 

مفهوم رنگ ها در همه گیری کرونا

با ما همراه باشید تا مفهوم رنگ ها در دوران همه گیری کرونا را ببنیم.

رنگ سبز:

به محدوده ای گفته میشود که در طی حدودا 28 روز گذشته هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش نشده باشد.

رنگ سفید:

برای اینکه یک منطقه، به عنوان یک منطقه سفید شناخته شود باید دو شرط برقرار باشد: شرط اول، اینکه میزان بستری روزانه به ازای 100000نفر حداکثر یک نفر باشد و شرط دوم، اینکه متوسط تعداد بستری های روزانه یک نفر باشد.

رنگ زرد:

تعداد نفرات جدید مبتلا بین 10 تا 24 نفر به ازای 100000نفر باشد.

رنگ قرمز:

ابتلا بیش از 25 مورد قطعی مبتلا به کرونا به ازای 100000نفر می باشد.

اظهارات متعدد درباره ممنوعیت سفر به شهرهای گردشگری/ جریمه مسافران -  خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

سفر از تهران به کدام شهرها مجاز است؟

با توجه به اوج گیری همه گیری بیماری کرونا، ورود هر غیربومی به شهرهای قرمز اعم از تهران، مشهد و… و هم چنین خروجی بومی ها از مناطق قرمز و نارنجی ممنوع میباشد و در صورت رعایت نکردن، متخلفان متحمل جریمه تعیین شده خواهند شد.علاوه بر منع تردد برون شهری در مورد استان های قرمز و نارنجی، هم چنین محدودیت های درون شهری هم در این مناطق اعمال میشود به این صورت که هر گونه تردد در بازه 22 الی 3 بامداد ممنوع میباشد.

جریمه سفر چقدر است؟

برای اینکه هرچه بیشتر افراد را به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تردد درون شهری و برون شهری سوق دهند جریمه را در صورت رعایت نکردن قوانین تنظیم کرده اند که براساس آن هر گونه سفر به شهر های قرمز جریمه 1 میلیون تومانی و سفر به شهر های زرد و نارنجی هزینه 500 هزار تومانی را در پی خواهد داشت. با توجه به اخرین رنگ بندی کرونایی که براساس آمار وزارت بهداشت صورت گرفته است در حال حاضر هیچ منطقه آبی و سفیدی وجود ندارد و هر گونه سفر به شهر ها و استان های کشور مشمول جریمه خواهد شد. با توجه به مطالبی که خدمت شمت عزیزان ارائه دادیم برای حفظ سلامتی خود و عزیزان تان بهتر است در خانه بمانید و هر گونه تردد غیر ضروری بپرهیزید با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی توسط شما عزیزان در زمان کوتاه با این بیماری مابله خواهد شد و شرایط کشور و جهان به قبل برمی گردد و میتوانید به سفر های خانوادگی و دوستانه با رزرو بهترین تور های گردشگری همچون رزرو تور کیش و...اقدام کنید.

پیشخوان روزنامه های ایران
پیشخوان روزنامه های ایران