ارزان‌ترین و بهترین راه برای واردات از چین کدام است؟

راه‌های بسیاری برای واردات از چین وجود دارد و بهترین راه آن است که سبب کاهش هزینه‌ها و ریسک شود. در واقع واردات مستلزم طی‌کردن مراحل زیادی است که درست انجام‌دادن آنها اهمیت بسزایی دارد. همچنین عوامل زیادی بر هزینه این تجارت تأثیرگذار هستند. 

با توجه به همه این موارد لازم است تا واردات از راهی مناسب انجام شده تا سود بیشتری را نصیب بازرگانان کند. یکی از این راه‌ها شرکت واردات از چین است. این شرکت‌ها با تجربه خود در این زمینه به افرادی که قصد واردات کالا از چین را دارند، کمک می‌کنند. 

واردات از چین چه مزایایی دارد؟

افزایش تقاضا برای کالاها باعث روی‌آوردن کشورها به واردات از دیگر مناطق شده است. تولید در یک کشور نمی‌تواند پاسخگوی نیاز همه جمعیت باشد، به همین دلیل لازم است تا این کالاها از دیگر کشورها وارد شوند. چین یکی از کشورهای ایده‌آل برای واردات است. وفور و ارزان بودن کالاهای چینی از دلایل اصلی برای روابط تجاری دیگر کشورها با چین است. این فرصت خوبی برای تاجران ایجاد کرده تا بتوانند سود زیادی را به دست بیاورند. در ادامه به مهم‌ترین مزایای واردات از چین خواهیم پرداخت.

تی اچ سی در بازرگانی چیست

  1. ارزان بودن کالاها

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر خرید کالاها تأثیر می‌گذارد، قیمت آنهاست. هر چه قیمت یک کالا کمتر باشد می‌تواند توجه مشتریان بیشتری را به خود جلب کند. کالاهای چینی نیز از این مزیت برخوردار بوده و به دلیل دسترسی آسان به مواد اولیه، حمل‌ونقل ارزان، زیرساخت‌های اقتصادی، نیروی کار ماهر و بسیاری دیگر از عوامل توانسته کالاهایی با قیمت کم تولید کند. 

  1. کالاهای منحصربه‌فرد و کمیاب

وجود تعداد زیادی تأمینکننده در کشور چین موجب شده تا جو رقابتی بیشتری بر آن حاکم باشد. این دلیل خوبی برای عرضه کالاهای منحصربه‌فرد در این کشور است. شما با هر میزان سرمایه‌ای می‌توانید کالاهای منحصربه‌فردی را از این کشور وارد کرده و در ازای فروش آن در ایران سود خوبی به دست آورید. شرکت وانیکس به شما کمک می‌کند تا بهترین کالاها را با قیمت مناسب از این کشور تهیه کنید.

  1. کالاهای باکیفیت

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کالاهای چینی دوام زیادی ندارند اما این موضوع درمورد همه کالاهای تولیدی این کشور صدق نمی‌کند. بسیاری از کارخانه‌های چینی توانسته‌اند با بهرهگیری از فناوری‌های پیشرفته کالاهایی باکیفیت را تولید کنند. این کارخانه‌ها از امکاناتی چون بررسی و کنترل کیفیت کالاها برخوردار هستند که باعث افزایش کیفیت کالاها شده است.

  1. حاشیه سود بالا

یکی از دلایل مهم برای تجارت با دیگر کشورها، کسب سود است. کشور چین از این نظر می‌تواند انتخاب خوبی برای واردکنندگان باشد. با واردات کالاهای ارزان از چین می‌توان سودهای زیادی به دست آورد. همچنین با داشتن دانش و آگاهی در خصوص راه‌های مناسب برای واردات از این کشور، هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و سود تجارت بیشتر خواهد شد.

مراحلی که برای واردات از کشور چین باید طی کنید

آنچه که درمورد واردات کالا از چین اهمیت زیادی دارد، این است که در خصوص نحوه انجام آن، اطلاعات زیادی داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا بهترین راه را انتخاب کرده و از این طریق سود حاصل از آن را تضمین کنید. در این بخش مراحلی که برای واردات از این کشور باید طی کنید را بررسی خواهیم کرد. شرکت وانیکس یک انتخاب مناسب برای انجام این کار است که تجربه و تخصص بالایی دارد.

جستجو و انتخاب کالا

کالاهای بسیاری در کشور چین تولید می‌شوند که می‌توانند پاسخگوی همه نیازها باشند. شما با توجه به سرمایه و محدودیت‌هایی که با آن روبرو هستید، باید کالای مناسب برای واردات را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال شما برای واردات خودرو نیاز به سرمایه زیادی نسبت به واردات اسباب‌بازی دارد. همچنین برای واردات برخی از کالاها نیاز به اخذ مجوزهایی از سازمان‌های مربوطه است. واردات این کالاها به دلایلی دارای محدودیت است و عبور آنها از مرز بدون دریافت مجوز دردسرهای زیادی را به دنبال دارد. 

انتخاب تأمینکننده

شما می‌توانید برای یک کالا تأمینکنندگان زیادی را پیدا کنید. آنها می‌توانند کالاها با قیمت و کیفیت متفاوت را به شما عرضه کنند. این بخش از واردات اهمیت بسیار زیادی داشته و باید مورد توجه قرار گیرد. شما می‌توانید تأمینکنندگان را از طریق سایت علی بابا، شرکت واردات از چین یا به‌صورت شخصی پیدا کنید. بهترین راه در این روش کمک‌گرفتن از شرکت‌های بازرگانی است. آنها اصولاً با کارخانه‌ها و تأمینکنندگان معتبر آشنا بوده و می‌توانند کالاهایی با قیمت مناسب و کمترین ریسک خریداری کنند.

بررسی نمونه و خرید کالا

قبل از اینکه مقادیر زیادی از کالا را سفارش دهید لازم است تا چندین نمونه از آن را بررسی کنید. این به شما امکان می‌دهد تا بتوانید ویژگی‌های محصول را بررسی کرده و درمورد کیفیت آن مطمئن شوید. با توجه به اهمیتی که این بخش دارد، حتی اگر مجبور به صرف هزینه بیشتر باشید، بهتر است که این کار را انجام دهید. درصورتی‌که کیفیت کالا مناسب بود ضمن قراردادی خرید خود را ثبت کنید. در قرارداد باید جزئیات معامله بیان شود. 

تدارکات حمل‌ونقل

کالاها می‌توانند با استفاده از روش‌های دریایی، زمینی، هوایی و ریلی به ایران ارسال شود. اگر قصد دارید حداقل هزینه را برای حمل کالاها صرف کنید می‌توانید از روش زمینی استفاده کنید. اگر کالاهای شما حجم زیادی دارد، روش دریایی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. البته دقت داشته باشید که تحت شرایط اینکوترمز باید حمل کالاها صورت گیرد. برای انتخاب بهترین روش حمل می‌توانید از مشاوره‌های شرکت وانیکس استفاده کنید.

ترخیص کالاها از گمرک

ترخیص کالاها از گمرک، کاری زمان‌بر و پردردسر است. این دردسرها زمانی که کالاها دارای محدودیت یا نواقصی در مدارک باشند، بیشتر هم خواهد شد. به همین دلیل بسیار مهم است که با قوانین و پروسه آن آشنایی زیادی داشته باشید. کالاهای شما در گمرک بررسی شده و مدارک مربوط به آن صادر می‌شود. پس از اینکه کارشناس مدارک را تأیید کرده و هزینه‌ها پرداخت شود، مجوز ترخیص داده خواهد شد. 

سودآوری و نقش شرکت واردات از چین

شرکت واردات از چین می‌تواند نقش مهمی در سودآوری این تجارت مهم داشته باشد. این شرکت‌ها تجربیات زیادی در این زمینه داشته که به کاهش ریسک و هزینه و همچنین افزایش سرعت واردات کمک می‌کنند. 

 شرکت‌های واردات کالا از چین خدمات زیادی را ارائه کرده و می‌توانند حتی‌الامکان از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند. شرکت بازرگانی وانیکس یکی از شرکت‌های معتبر در ایران است که سبب تسهیل این امر شده و خدمات زیادی از جمله واردات صفر تا صد، مشاوره، door to door، انبارداری و بسیاری دیگر از موارد را انجام خواهد داد.

درابک چیست

عبور کالا از مرز بدون گمرکی؛ امتیاز مهم واردات

عبور کالاها از گمرک یکی از بخش‌های مهم برای واردات است. این مرحله هزینه و زمان زیادی را صرف می‌کند. درصورتی‌که کالاها مطابق با قوانین گمرکی از مرز وارد نشوند، به‌عنوان کالای قاچاق شناخته شده و ترخیص آنها غیرممکن می‌شود. یک مزیت مهم که در واردات از برخی کشورها وجود دارد، عبور کالا از مرز بدون گمرکی است که طرفداران زیادی نیز دارد. 

در این روش، کالاها بدون پرداخت تعرفه‌های گمرکی وارد کشور می‌شوند. شرکت وانیکس با تجربه‌ای که در این زمینه دارد می‌تواند کالاها را بدون گمرک از مرز به کشور وارد کند. این می‌تواند سودآوری زیادی، به دلیل عدم نیاز به پرداخت تعرفه‌های گمرکی، داشته باشد.

ترانشیپ چیست

  

 

پیشخوان روزنامه های ایران
پیشخوان روزنامه های ایران