آشنایی با 5 روش موثر در درمان عفونت رحم در خانه که باید بدانید!

عفونت رحم یا واژن از رایج ترین و در عین حال طبیعی ترین بیماری های زنانه به شمار می رود که نزدیک به 75 درصد از بانوان جهان را درگیر کرده است. خبر خوب این است که درمان این عفونت ها به هیچ وجه کار سختی نیست و به سادگی حتی در منزل هم می توان آن را انجام داد.

به دلیل اهمیت این بیماری و فراوانی آن، در این متن شما را بیش از پیش با آن آشنا خواهیم کرد. در واقع در این مقاله قصد معرفی بهترین روش های درمان عفونت رحم در خانه به ساده ترین شکل ممکن را داریم. البته قبل از هر چیز بهتر است نکاتی را در زمینه این بیماری بیاموزیم.

 

عفونت رحم چیست؟

عفونت رحم که در زبان انگلیسی به آن Vaginal Infection گفته می شود، توسط قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس شکل می گیرد. ایجاد این عفونت هیچ ارتباطی با سن بانوان ندارد و در هر زمانی ممکن است ایجاد گردد. از علائم آن هم می توان خارش، سوزش، ترشحات غیر طبیعی و حس درد در زمان های ادرار و رابطه جنسی را نام برد. این عفونت منجر به رشد قارچ هایی در ناحیه تناسلی می شود و اگر فکری به حال آن نکنیم، بی شک عوارض جبران ناپذیر و خطرناکی را در بر خواهد داشت. با این توضیح مختصر، روش های درمان را بررسی خواهیم کرد.

انواع عفونت رحم

به طور کلی عفونت در واژن به دو صورت خفیف و شدید رخ می دهد. در صورتی که این عفونت خفیف باشد، دکتر برای شما مصرف یک تا سه روز پماد، کرم، شیاف یا مواردی از این قبیل را تجویز خواهد کرد. البته بعد از مدتی ممکن است علائم عفونت مجددا نمایان شود که در آن صورت پزشک باید تصمیم دیگری بگیرد. در نوع شدید، پزشک داروهایی با دوزهای بالاتر را تجویز می کند و باید آن ها را تا مدت طولانی تری مصرف نمایید تا عفونت به صورت کامل محو گردد.

درمان خانگی عفونت رحم

درمان خانگی عفونت واژن با موادی به نام روغن نارگیل، کرم روغن درخت چای، سیر و شیاف اسید بوریک امکان پذیر است. در واقع از آن ها باید به عنوان تاثیرگذار ترین مواد در راستای رفع این مشکل به حساب آورد. بدون شک استفاده از آن ها برای مدتی، می تواند سبب از بین رفتن قارچ های به وجود آمده در ناحیه تناسلی شود. البته گفتنی است که این مواد مضراتی هم دارند و ممکن است بسیاری از زنان به آن حساسیت داشته باشند. در چنین شرایطی توصیه می شود که حتما با پزشک خود در تماس باشید و از وی مشورت بگیرید.

یکی دیگر از بهترین روش ها برای رفع عفونت واژن در خانه، مخلوط آب و سرکه است. شستشوی واژن با این مخلوط به صورت روزانه یا هر چند روز یک بار توصیه می شود. یکی دیگر از راه های استفاده از مخلوط آب و سرکه، نشستن در لگنی حاوی آن به مدت 15 الی 20 دقیقه است تا تمام باکتری ها بعد از چند روز از میان بروند.

مخلوط عسل و آب ولرم نیز از گذشته ها تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است و عده زیادی از انجام و تاثیر آن مطمئن هستند. برای اثربخشی هر چه بیشتر باید واژن با این مخلوط شسته شود. از دیگر مواد کاربردی نیز باید به دم نوش پونه، آویشن، نعنا و پونه اشاره کرد که مصرف هر یک به تنهایی و یا همراه با عسل توصیه می شود.

سایر راه ها برای پیشگیری و درمان قطعی عفونت رحم

حال راه هایی در خصوص جلوگیری از ایجاد این عفونت در رحم را به شما معرفی می کنیم. در وهله اول باید گفت که هرگز ادرار خود را نگه ندارید و بعد از به پایان رسیدن رابطه جنسی هم نسبت به انجام این کار اقدام کنید. سیگار، قلیان و الکل نیز سیستم تولید مثل و رحم شما را با ایراداتی مواجه می کند. بنابراین تا جایی که امکان دارد، مصرف آن ها را به حداقل برسانید یا این که به کلی کنار بگذارید.

استفاده از پد های کتان نیز راه حلی مناسب دیگری به شمار می رود. فراموش نکنید که لباس زیر شما نباید به هیچ عنوان رطوبتی داشته باشد که این هم می تواند باعث بروز مشکلاتی در طولانی مدت شود. حداقل یک روز در میان باید لباس زیر تعویض شود و از پوشیدن لباس های به شدت تنگ و آزار دهنده هم خودداری گردد. در سال های اخیر به بسیاری از بانوان پیشنهاد شده است که بدون لباس زیر بخوابند که این عمل در بهبود عفونت واژن کمک‌رسان خواهد بود. این فرضیه پس از مدتی به طور کامل تایید شد و پزشکان نیز همین توصیه را به بیماران خود می کنند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بیماری و روش های درمانی آن هستید توصیه می کنیم به بخش " معرفی بهترین روش های درمان عفونت رحم در خانه به ساده ترین شکل ممکن در مقاله پذیرش 24 " نیز سری بزنید. امیدوار هستیم که با رعایت این موارد، برای داشتن بدنی سالم‌تر گام بردارید.

پیشخوان روزنامه های ایران
پیشخوان روزنامه های ایران