تفاوت هاست لینوکس در ایران و خارج از ایران

هاست لینوکس در مقایسه با هاست ویندوز از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردار است اما اینکه این نوع هاست را در ایران یا خارج از ایران انتخاب کنیم بسته به شرایط متنوع و مختلف می تواند دلایل متفاوتی نیز داشته باشد. از این رو، در این بخش قصد داریم به تفاوت هاست لینوکس در ایران و خارج از ایران بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به این موضوع هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

 

هاست لینوکس چیست؟

به فضایی که اطلاعات و فایل های یک وب سایت بر روی آن قرار می گیرد، هاست گفته می شود. بخشی از هارد سرور که بر روی آن سرور سیستم عامل لینوکس نصب شده باشد، هاست لینوکس نام می گیرد و بدون این سیستم عامل برقراری ارتباط با سرور مشکل خواهد بود.

از سیستم عامل ویندوز (هاست ویندوز) بیشتر برای کامپیوترها استفاده می شود. هاست لینوکس از هاست ویندوز ساده تر است و از PHP پشتیبانی می کند. اگرچه امکان نصب وردپرس روی سیستم عامل ویندوز وجود دارد اما در ادامه ی کار، باگ های زیادی ایجاد خواهد شد و همچنین هاست لینوکس نسبت به هاست ویندوز قیمت پایین تری دارد.

برای داشتن و استفاده از هاست لینوکس نیازی نیست که حتما بر روی سیستم هاست لینوکس نصب باشد، بلکه کافی است که بر روی سیستم شخصی فرد، یک مرورگر وب مانند فایرفاکس، اینترنت اکسپلور و یا گوگل کروم نصب باشد.

مقرون به صرفه بودن، قدرت بالاتر و امنیت بیشتر و همچنین امکان استفاده از اپلیکیشن های کاربردی و آسان، هاست لینوکس را برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک گزینه مناسبی ساخته است.

مزایای استفاده از هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس ایران محبوب‌ترین سرویس در بین ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب و صاحبان‌ وب سایت‌ها است و می‌تواند در ظرفیت‌های تجاری و غیر تجاری، توزیع و مورد استفاده قرار گیرد. از این رو از مهم ترین مزایای استفاده از این هاست، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

هاست لینوکس ایران | خرید هاست سی پنل | سون هاست

• منبع باز بودن لینوکس:

منبع باز بودن لینوکس بدین معناست که حجم زیادی از منابع، ابزارها و برنامه های سایت رایگان خواهند بود از این رو قابلیت ویرایش دارند و هزینه کمتری نیز خواهند داشت.

• کار کردن راحت و آسان با لینوکس:

از آنجا که لینوکس جهت پشتیبانی از میزبانی وب طراحی شده است لذا رابط کاربری آن از سیستم هایی که روی ویندوز نصب شده اند، بسیار ساده تر است. همچنین هاست لینوکس امکان هندل کردن چندین پروسه یک وب سایت را به طور همزمان دارد.

• قابل اعتمادتر بودن لینوکس:

به دلیل منبع باز بودن لینوکس، کاربران توسعه دهنده به راحتی قادر هستند منابع را اصلاح و تغییر دهند.

• امنیت بیشتر لینوکس:

انتخاب یک شرکت معتبر هاستینگ که بتواند امنیت سایت را از طریق فایروال‌ها و سیستم های جلوگیری از نفوذ برای هاست لینوکس تضمین کند، بسیار مهم است.

هاست لینوکس در ایران چه اهمیتی دارد؟

همواره انتخاب موقعیت مکانی سرور برای وبمسترها اهمیت ویژه ای دارد زیرا سرعت، کیفیت، محبوبیت و فروش سایت به انتخاب موقعیت مکانی سرور (داخل ایران و یا خارج از ایران) بستگی دارد. هاستی که در موقعیت مکانی داخل ایران قرار دارد، هاست ایران و هاستی که در موقعیت خارج از ایران قرار دارد، هاست خارج گفته می شود.

هاست لینوکس چیست؟ چه مزایایی دارد؟ هاست لینوکس بهتر است یا ویندوز؟ | ایران  سرور

تفاوت هاست لینوکس در ایران و خارج از ایران چیست؟

• هاستی که به کاربران ایرانی نزدیک تر است، برای کاربران ایرانی نسبت به هاست خارج از ایران سرعت بسیار بیشتری خواهد داشت.

• کیفیت هاست لینوکس در ایران به سرعت اینترنت متصل به سرور و میزان در دسترس بودن سرور (آپتایم) بستگی دارد.

اگر چه کیفیت هاست لینوکس در خارج (آمریکا و اروپا) با داشتن بهترین اینترنت از هاست لینوکس در ایران بهتر است اما در چند سال اخیر، ایران سرویس های پایداری را ارائه نموده است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و این موضوع باعث افزایش میزان سرعت در آن ها شده است.

• پینگ به سرورهای گوگل هاست لینوکس در ایران نسبت به هاست خارج کمتر است زیرا سرورهای خارجی پینگ بهتری به سرورهای گوگل دارند.

• امنیت اطلاعات هاست لینوکس در ایران بیشتر از خارج است، از این رو وب سایت های دولتی اطلاعات حساس خود را بر روی هاست خارجی بارگذاری نمی کنند.

• هاست لینوکس در ایران سرعت بیشتر و امنیت بیشتری دارد در حالی که هاست لینوکس در خارج آپتایم بالاتری دارد.

• هاست لینوکس در ایران برای کسب و کارهایی که تنها کاربران داخلی را شامل می شود بسیار مناسب خواهد بود.

• هاست لینوکس در خارج نسبت به ایران، در به دست آوردن رتبه مناسب برای سایت، موثرتر خواهد بود.

• سایت های نیازمند به درگاه بانکی بهتر است از هاست لینوکس در ایران استفاده کنند زیرا عملکرد و سرعت بیشتری برای سایت فراهم خواهد شد.

• در هاست لینوکس ایران به دلیل میزبانی داخل ایران، تحریم ها روی هاست بی تاثیر هستند.

جمع بندی:

اینکه از میان هاست لینوکس در ایران و خارج از ایران کدام بهتر است، به نیازها و ویژگی های مورد انتظار از سایت بستگی دارد. به عنوان مثال اگر وبمستر به دنبال رتبه های جهانی برای وب سایت خود است، هاست لینوکس خارج از ایران گزینه مناسب تری خواهد بود اما اگر حفظ امنیت اطلاعات وب سایت اهمیت بیشتری دارد، هاست لینوکس در ایران مناسب خواهد بود.

در واقع وبمستر ها و مدیران وبسایت ها قبل از انتخاب هاست لینوکس داخلی یا خارجی، باید با بررسی همه جانبه نیازهای وب سایت های خود را شناسایی و با توجه به آنها بهترین گزینه را برای وب سایت خود انتخاب کنند.

پیشخوان روزنامه های ایران
پیشخوان روزنامه های ایران