جلوگیری از آب آوردن شکم بعد از لیپوماتیک

برای جلوگیری از آب آوردن شکم بعد از لیپوماتیک باید به موارد هایی توجه کنیم و آنها را به کار ببریم که هم اکنون به تعدادی از آنها اشاره می کنیم؛ آب آوردن شکم بعد از لیپو تیک بسیار شایع است و برای جلوگیری از آب آوردن شکم بعد از این عمل باید از مایعات پس از عمل استفاده کنید.

 یکی دیگر از روش جلوگیری از آب آوردن شکم این است که شما باید یک تخلیه کننده که  درن نام دارد استفاده کنید و با استفاده از پانسمان های فشاری که هر دو روز یکبار باید تعویض شوند در محل نگه داشته شود تا مواد اضافی را خارج کند.

 روش دیگر جلوگیری از آب آوردن شکم بعد از لیپوماتیک این است که از آنتی بیوتیک های پیشگیری کننده استفاده کنید.

به طور کلی آب آوردن شکم بعد از این عمل خیلی خفیف است و بعد از چند روز به کلی از بین می رود. لیپوماتیک یک نوع جراحی زیبایی شکم است که امروزه بسیار شایع شده است و افراد زیادی به زیبایی خود و اندام خود توجه می کنند و داشتن اندامی مناسب از دغدغه های افراد زیادی است.

 این عمل باعث تغییر شکل بدن می شود. شما دوستان عزیز برای جلوگیری از آب خوردن شکم بعد از عمل، حتماً با پزشک مربوطه مشورت کنید و مراجعات مکرر ای داشته باشید و از توصیه های دکتر استفاده کنید.

 امروزه برای جلوگیری از آب آوردن شکم بعد از عمل دستگاه ها و دارو های زیادی وجود دارد که نگران کننده نیست و مشکل خاصی را برای شما به وجود نمی آورد و آب آوردن شکم قابل درمان است و سعی کنید برای جلوگیری از آب آوردن شکم بعد از عمل به موارد هایی که اشاره کردیم توجه کنید.

شما عزیزان به محض مشاهده این عارضه به پزشک معالج و متخصص خودتان مراجعه کنید. حتی اگر حس می کنید که این نشانه ها عوارض خفیفی هستند. بنابراین مجموعه ای از مایعات بعد از عمل ممکن است با اسپیراسیون سوزنی و با پانسمان های فشاری درمان شود

عوارض لیپوماتیک

 

عوارض جراحی لیپوماتیک بسیار گوناگون است و جراحی لیپوماتیک باعث آبسه و عفونت ها می شود که باید به پزشک مراجعه کنید تا عفونت وارد خون نشود.

از جمله عوارض این جراحی، کبودی شدید است که ممکن است چند هفته طول بکشد. التهاب، تورم ممکن است تا چندین ماه طول بکشد.

بی نظمی های کانتور، که اگر خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف باشد و زخم به روش غیر عادی بهبود یابد یا اگر برداشتن چربی ها درست نباشد ممکن است پوست پژمرده و چروک شود. بی حسی، ناحیه آسیب دیده ممکن است بی حس شود ولی این بی حسی موقتی است.

عفونت که به ندرت ممکن است پس از جراحی و عمل در پوست رخ دهد و بعضی مواقع احتیاج به درمان جراحی دارد. سوراخ شدن اندام های داخلی که این اتفاق نیز به ندرت پیش می‌آید.

مشکلات کلیوی یا قلبی، واکنش آلژیک، که بیمار ممکن است به داروهای خاصی حساسیت داشته باشد. آسیب به عروق که در اثر ارتعاشات شدید به وجود می آید

. اگر شما متوجه نشانه هایی از عفونت زخم بعد از عمل جراحی شکم شدید ممکن است که سروما به آبسه تبدیل شده باشد و بهتر است با متخصصین در میان بگذارید.

دلیل آب آوردن شکم بعد از لیپوماتیک

دلیل آب آوردن شکم در لیپوماتیک اینگونه است که در واقع این مایعات دلیل آب آوردن شکم بعد از لیپوماتیک اصلی، تورم بعد از جراحی لیپوماتیک در ناحیه شکم هستند.

 در حین جراحی لیپوماتیک شکم، برش هایی ایجاد می شود و چربی موضعی برداشته می‌شود. همچنین در هنگام این عمل پوست و چربی اضافی شکم گرفته می شود.

 بدن ما در پاسخ به این آسیب ها و زخم ها مایعات را در این قسمت جمع می کنند تا فضای مناسبی برای روند ترمیم بافت هایی که جراحت پیدا کردند ایجاد کند. بنابراین دلیل اصلی آب آوردن شکم بعد از این عمل تورم بعد از جراحی لیپوماتیک در ناحیه شکم است. وقتی زخم و آسیب دیدگی به وجود می‌آید مایعات در بافت های بدن جمع می شوند و بدن شما در ناحیه شکم دچار آب گرفتگی می‌شود که این آب گرفتگی نگران کننده نیست و با مشورت و مراجعه به دکتر متخصص خود می توانید این مشکل را برطرف کنید.

 لذا مانند این اتفاق زمانی که جایی از بدن شما تاول میزند نیز رخ می دهد و آب در زیر پوست جمع می شود. فقط تفاوت آن این است که در این عمل آب مانند تاول زدگی در نزدیکی سطح پوست قرار ندارد.

سروما چیست ؟

سروما چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سروما تجمع مایع شفاف در درون بدن است که معمولا بعد از جراحی اتفاق می افتد، اما اغلب چیز خطرناکی نیست ولی باعث درد و ناراحتی می شود.

 سروما در یک اندام بافت یا حفره بدن اتفاق می‌افتد که پس از جراحی و عمل مایع ممکن است وارد محل جراحی شود. به خصوص اگر محل، حفره داشته باشد.

اما بخشی از فرآیند بهبودی طبیعی بدن شما می باشد که به این علت آغاز می‌شود که بافت های بدن شما باید پس از عمل ترمیم شوند. سروما نیز ممکن است علائمی را در بدن شما به وجود آورد.

 از جمله تورم بالون، مانند پوست، احساس مایع و حرکت آشکار در زیر پوست، لازم به ذکر است بدانیم که اگر سروما بزرگ باشد اندازه آن ممکن است باعث ناراحتی و درد شما شود. در صورت داشتن این علائم ها حتماً به دکتر مربوطه مراجعه کنید.

 در نتیجه سروما حفره ای است که مایعی از جنس سروزی که شایع‌ ترین حالت بعد از عمل و یا زخم است تشکیل می شود. سروما عارضه‌ای است که بعد از هر عمل جراحی خیلی نزدیک به جایی که عمل شده است ،تبدیل به مایع می شود که زیر پوست انباشته می شود.

سروما به معنای تجمع مایع موجود بین سلولها در زیر پوست است. سروما یکی از عوارض جراحی بوده و اغلب بعد از عمل جراحی در بدن جمع می‌شوند و این تجمع در محل برش جراحی بخیه ها در ناحیه که بافت برداشته شده به وجود می‌آید.

 این مایع که از سرم به وجود می‌آید ناگهان ایجاد نمی‌شود، بلکه ورم و مایع تجمع یافته سروما اغلب چند هفته پس از جراحی ظاهر می شود.

در انتها به این نتیجه می رسیم که اب اوردن شکم بعد از لیپوماتیک یکی از عوارض معمول بعد از انجام این عمل زیبایی می باشد که با رعایت برخی نکات می توان ان را کنترل کرد. غرب کلینیک  https://gharbclinic.com یکی از بهترین کلینیک های تخصصی فعال در حوزه انجام عمل های زیبایی می باشد که می توانید برای انجام جراحی های مدنظر خود به بهترین شکل ممکن و با کمترین عوارض به آن مراجعه فرمایید

3پزشک حاذق در این حوزه میتوان به

  1. دکتر پژوا سلیمان زاده
  2. دکتر سید عباس صفوی
  3. دکترناهید نفیسی

 

اشاره کرد

منبع : غرب کلینیک

 

پیشخوان روزنامه های ایران
پیشخوان روزنامه های ایران