آشنایی کامل با برج خنک کن مخروطی

برای آشنایی کامل با برج خنک کن مخروطی مدور یا گرد باید نخست با سیکل پاشش، سیکل جریان آب و کاربرد برج خنک کننده مخروطی فایبرگلاس صنعتی آشنا شد. برج خنک کننده گرد یا مدور از انواع کولینگ تاور فایبرگلاس با سیکل جریان آب مدتار باز است. این دستگاه به دلیل داشتن پنلهای منحنی به برج خنک کن مخروطی، مدور و گرد معروف است. مهم ترین کاربرد کولینگ تاور با استراکچر مدور، خنک کاری چیلر و سیستم تهویه مطبوع است. اغلب هتل ها، مراکز خرید، ادارات و آسمان خراش ها برای خنک کاری سیستم تهویه مطبوع از این برج بهره می‌برند. وظیفه هدایت سیستم پاشش آب برج خنک کننده مدور یا گرد بر عهده اسپرینکلر میباشد. اسپرینکلر نوعی نازل متحرک است که دراثر فشار اب به گردش در می‌آید. دراین مقاله قصد داریم نحوه ساخت و تولید انواع کولینگ تاور را آموزش دهیم. همچنین به پاسخ سوالات ذیل خواهیم پرداخت:

  • سیستم کولینگ واتر تاور مخروطی چیست؟
  • آبا جدول کاتولوگ انواع برج خنک کن مدور وجود دارد؟
  • دلایل استفاده از کولینگ تاور های گرد در صنعت تهویه مطبوع چیست؟
  • اجزا و قطعات سازنده برج خنک کننده مدور کدام اند؟
  • هدف از طراحی و به کارگیری برج خنک کن گرد چه بوده است؟
  • مهم ترین عوامل موثر بر قیمت کولینگ های مخروط شکل ؟
  • چگونه برج خنک کننده مخروطی را عیب یابی و راندمان ان را افزایش دهیم؟
  • راهنمای نصب و راه اندازی برج خنک کننده مدور را از کجا تهیه کنیم؟

برج خنک کن مخروطی یا مدور، دستگاهی صنعتی بوده و وظیفه آن کاهش دمای سیال در صنایع مختلف است. بیشتر صنایع سنگین و سبک به جهت خنک کاری تجهیزات خود، از سیال به منظور جذب گرما استفاده می‌کنند. و آبی که دمای بالایی پس از جذب گرما برخودار است، دوباره توسط کولینگ تاور خنک می‌شود. برج خنک کن مخروطی باعث باز کاربری آب گرم و کاهش استحلاک، از تامین آب در صنعت می‌شود. با توجه به دانش روز مهندسی، امروز انواع بسیاری از برج خنک کن مخروطی دارای مصرف آب کمی می‌باشند. در ادامه به سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند جواب می‌دهیم.مانند

  • سیستم کولینگ مخروطی فایبر گلاس چیست؟
  • تولید و ساخت این دستگاه چگونه است؟
  • استعلام قیمت برج خنک کن را چگونه تهیه کنیم؟

آشنایی با نحوه کار سیستم کولینگ برج خنک کن مخروطی

از این سیستم برای کاهش دمای آب مورد استفاده در فرآیندهای خنک کاری در صنایع متفاوت کاربرد دارد. به جهت جلوگیری از صرفه جویی آب و بهینه سازی، با استفاده از کولینگ تاور دمای آب کاهش یافته و دوباره به دستگاه مخروطی باز می‌گردد. آب از مواردی است که بیشتر صنایع به عنوان سیال خنک کاری از آن بهره می‌برند. استفاده از سیستم کولینگ تاثیر زیادی در صنایع دارد. چون آب ظرفیت گرمایی بالایی دارد، بی خطر است و در دسترس می‌باشد. باید توجه داشت که در برج خنک کن مخروطی فایبرگلاس، جریان هوای خشک در اثر گذر از روی جریان آب، بخشی از آب دستگاه تبخیر، و این اتفاق سبب خنک کاری جریان آب موجود در سیستم کولینگ می‌شود...

آشنایی با اجزای برج خنک کننده مدور

 

  1. آشنایی کامل با بدنه و تشتک

تمامی قطعات بدنه برج خنک کننده مخروطی از جنس فایبرگلاس می‌باشد. دارای استحکام بالا، مقاوم در برابر اشعه UV و دو روکش خارجی بوده. اجزای بدنه و تشتک قابلیت مونتاژ کردن به منظور سرویس های سالانه دارا است. اتصالات فرعی از جنس فولاد یا آلومینیوم می‌باشد. دریچه‌های هوا کولینگ واتر طوری تولید و طراحی شده که در مقابل ورود هوا کم‌ترین مقاومت را دارند و مانع پرتاب قطرات آب به بیرون می‌شوند. لازم به ذکر است که این دریچه‌ها به منظور دسترسی به تشتک برج خنک کن قابل باز و بسته شدن می‌باشند.

  1. آشنایی کامل با پکینگ کولینگ تاور گرد

پکینگ ها در برج خنک کن مخروطی به صورت لانه زنبوری روی هم قرار می‌گیرند. گام‌های پکینگ ها به صورت سینوسی تولید شده تا بتواند بستر مناسبی برای بوجود آوردن فیلم آب، تبخیر، و سطح تماس بیشتر با هوا، مقدار حرارت را به حداکثر برساند. پکینگ برج خنک کاری از نوع گام 19 و جنس پی وی سی با روکش مخصوص آنتی باکتریال است.

  1. آشنایی با سیستم پخش آب برج خنک کننده مدور

در برج های خنک کن مدور، آب ورودی توسط اسپرینکلر(آب پخش کن) که از جنس آلومینیوم است با کمک لوله‌های پی وی سی فشار قوی، به صورت رادیکال آب را از طریق سوراخ‌هایی که روی لوله‌ها نصب شده است بر روی سطوح خنک کاری توضیع و اسپری می‌گردد.

آشنایی کامل با کاربرد برج خنک کننده مخروطی

برج خنک کننده مخروطی مدور دستگاهی کاربردی است که در آپارتمان‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانجات، سازمان‌ها و ساختمان‌های بزرگ به منظور دفع حرارت استفاده می‌شود. این دستگاه خنک کننده با بدنه ایی از جنس فایبرگلاس تولید می‌گردد که در مقابل انواع دستگاه خنک کن از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است.

اشنایی با مزایا و معایب برج خنک کن مدور

  1. مقاوم در برابر اشعه UV
  2. سبک و توانایی حمل آسان
  3. مصرف برق پایین
  4. انعطاف پذیر در برابر لرزش‌ها
  5. بازه‌ی زمانی ساخت و تولید کم
  6. رسوب زدایی آسان بوسیله‌ی اسید
  7. رسوب پذیری پایین در مقابل املاح نمکی آب
  8. مونتاژ راحت ابعاد بزرگ در محل پروژه
  9. کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر
  10. مانع رشد باکتری و جلبک در تشتک
  11. افزایش عمر بدنه تا حداقل 20 سال
  12. کارایی بهتر و بالاتر نسبت به برج های بتنی و فلزی

راهنمای نصب برج خنک کننده مخروطی

اگر قطر برج خنک کن مخروطی فایبرگلاس که خریداری کرده‌اید بیش از 200 سانتی متر باشد، توصیه می‌شود برای مانع از ایجاد ضربه و صدمه به تجهیز در زمان حمل، دستگاه را به صورت قطعات جدا تا محل پروژه حمل کنید. توجه داشته باشید که مونتاژ و چسباندن نهایی سیستم های کولینگ کولینگ مدور با قطر بیش از 200 سانتی متر با هزینه جداگانه انجان می‌گردد. اگر برايتان میسر نیست که برج خنک کن را تا محل نصب به صورت یکپارچه حمل کنید، حتما در هنگام سفارش و خرید، کولینگ تاور را به صورت منفصل سفارش دهید.

 

عوامل قیمت گذاری برج خنک کننده مخروطی

از فاکتور ها یا پارامتر های موثر بر قیمت خرید و فروش و بهای تمام شده برج خنک کن مخروطی می‌توان به کیفیت ساخت و تولید ان اشاره کرد. ضخامت پنلها، تشتک، گرید قطعات پلیمری نظیر نازل و پکینگ، نوع فن و هوادهی، توان موتور دستگاه از عوامل موثر بر قیمت گذاری هستند. جهت استعلام و دریافت جدول کاتولوگ انواع ظرفیت های کولینگ های مدور یا مخروطی می‌توانید با کارشناسان شرکت برج خنک کننده گروه کارخانجات CTR تماس حاصل نمایید.

پیشخوان روزنامه های ایران
پیشخوان روزنامه های ایران